Familj och Mat

Familjen jag bor hos är jätte snälla och hjälper mig verkligen med vardagen. haha Vi pratar både engelska och franska. Ibland så uppstår det väldigt pinsamma situationer när ingen fattar ett skit av vad jag säger. Alla blir verkligen helt tysta i typ 20 sekunder, sen bryter någon tystnaden och börjar prata om något helt annat. Då vill man ju bara DÖ! Usch. haha
Som alla vet ( nästan alla ) så äter jag inte utlänsk mat. Det har ändå gått helt okej. Men dom äter verkligen heeeelllaa tiden. Jag är så mätt! Idag var nog den ''värsta'' måltiden. Jag vill ju inte direkt säga att jag inte äter något speciellt och idag var det någon köttbit med en massa fett på. Jag ville typ verkligen spy när jag såg den. Jag fick en enorm bit så det var bara att hugga in. Jag trodde aldrig att jag skulle överleva det. Helt seriöst! Annars så funkar maten.. ;)
Jag har inte åkt metron helt själv ännu. Tackar gud för det!! haha jag fattar inget alls och står och vrider och vänder på kartan hela tiden. Imorgon blir första gången så jag är väldigt nervös! Men det är väldigt smidigt och går jätte snabbt så det gillas ju!
Det får bli en fortsättning på detta sen. Nu måste jag få lite sömn! Godnatt Sverige!
Peace

Kommentarer
Postat av: Mamm

Det är verkligen nya upptäckter varje dag..du reder dej hör jag!! Trivs?? eller hur?

Kramis mamma

2010-09-01 @ 10:10:41
URL: http://parisbecca.blogg.se/
Postat av: maria lindqvist (din proffsiga halv kusin)

Gud va skönt att du har det bra, jag saknar dig, vilket är skumt efter som vi inte ses så jätte ofta.

Hälsa Paris så hör vi mer:)

(btw, älskar din blogg)

KRAM <3

Marcus hälsar

2010-09-05 @ 14:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0